Prizmanet
email jelszó  
  regisztráció   elfelejtett jelszó   email
Heti kérdésünk

Milyen gyakran hallja Ön a válság szót a munkahelyén?

Korábbi szavazások
eredményei »

Online vs. Print

   
Online vs. Print

Korábbi cikkünkben beszámoltunk a nyomtatott sajtó esélyeit vizsgáló kutatásról. Utánajártunk, mi a helyzet hazánkban.

A Prizma és a Netpanel.hu közös kutatásában arra kértük a 18-49 éves lakossági válaszadókat, hogy osszák meg velünk: Miért tartják jónak a print és miért az online magazinokat?

A megkérdezettek 76%-a szerint a print előnye az online-nal szemben a könnyű hordozhatóság, azaz bárhol lehet olvasni: tóparton, fürdőkádban, BKV-n. Emellett a válaszadók fele szerint az is nagy előny, hogy a print olvasásának nincsenek technikai feltételei.

A kutatásból kiderült, hogy a magyarok is az online magazinok naprakészségét és a cikkekhez kapcsolódó mozgóképes tartalmakat értékelik leginkább. Ugyanakkor azt is pozitívnak tartják, hogy amennyiben az adott téma felkeltette érdeklődésüket, néhány kattintással további információkat szerezhetnek.

A válaszadók csaknem fele a nyomtatott sajtó „fizikai valóját” továbbra is előnynek tartja: szeretik kézben tartani, megérinteni, sőt, összegyűjteni is.

Figyelemre méltó, hogy a megkérdezettek 31%-a szerint zavaróak kevésbé a hirdetések a print felületen, mint online. Csak 5% mondta, hogy szerinte az online reklámok a kevésbé zavaróak, sőt, az online hirdetéseket sem tartják érdekesebbnek, mint nyomtatott társaikat.

Nos, tényleg kiszoríthatja az online média a printet, ahogy azt sokan megjósolták? Az adatok szerint nem egyértelmű az online sajtó ilyen végzetes fölénye…

És vajon mi a helyzet a reklámok terén? Melyik médiumban figyelnek jobban a hirdetésekre hazánkban? És mi az, amit zavarónak találnak? Részletek a következő kutatási beszámolónkban.

 

A kutatás partnerünk, a Netpanel.hu (NRC) közreműködésével zajlott.

« Vissza

Kapcsolódó anyagok
Nyomtatott sajtó – Esélyek

 

 
RSS hírcsatorna
 
PatroNet CMS