|
||
|
||
Egy nemrégiben készült kutatásból, amelyet a Digitális Jövő Központ készített, kiderül, hogy az átlagos internethasználó hetente 53 percet tölt online hírek olvasásával. Ez a szám jóval meghaladja az előző felmérések eredményeit. A 2007-es kutatás során az internetes hírek böngészésével töltött idő ugyanis átlagosan 41 perc volt. A Digitális Jövő Központ kutatásából azt is megtudhatjuk, hogy az internethasználók 22%-a lemondta napilap-, illetve magazin-előfizetését, mivel ezekhez a tartalmakhoz már online is hozzájuthatnak. Elemzők szerint most már világosan látszik, hogy a nyomtatott napilapok nem tudnak már sokáig fennmaradni. Csupán azok élhetik túl, akik a döntő hangsúlyt internetes portáljukra helyezik. Az is nehezíti a nyomtatott sajtó helyzetét, hogy a mai tinédzserek egyáltalán nem olvasnak napilapokat és valószínűleg soha nem is fognak – derül ki a felmérésből. 60 év után először azonban az internetre áthelyezett napilapok képesek lehetnek arra, hogy versenyre keljenek a friss hírek nyújtásában a televízióval és a rádióval. A webes hírek ugyanis élőek, és kiegészülhetnek képi-, hang- és video-összeállításokkal is, valamint ki tudják használni azt az előnyt, hogy ők a nyomtatott sajtóban már tapasztalat riporterekkel és szerkesztőkkel rendelkeznek. Ezen kívül a napilapoknak kialakult márkáik és hűséges olvasóik vannak, amelyek még nem vesztek el teljesen. A Digitális Jövő Központ kutatása során ugyanis, amikor azt kérdezték a válaszadóktól, hogy hiányozna-e nekik napilapjuk print kiadása, amennyiben az teljesen eltűnne, a megkérdezettek 61%-a igennel felelt. Míg az internethasználók valamennyire lojálisak napilapjuk iránt, a reklámok iránt már nem mutatnak túl nagy lelkesedést. Az összes válaszadó 51%-a azt állította, hogy még sosem kattintott rá internetes hirdetésre. Mindössze 6%-uk mondta azt, hogy gyakran megnézi a webes reklámokat. A megkérdezettek 61%-a még sohasem használta az internetet vásárlásra vagy tanulásra. A kutatás válaszadóinak majdnem fele azonban még így is szívesebben olvassa a reklámokkal tűzdelt online híreket, minthogy fizessen az egyes tartalmakért. Forrás: http://chiefmarketer.com/multichannel-marketing/0429-online-newspapers/ |
||